FAQ woordtrainer En action 5

faq2

__________________________________________________________________

Ik heb de bijkomende unités aangeschaft en betaald, maar ze verschijnen niet in de app. Hoe los ik dit op?

Als u voor de bijkomende unités (5 t.e.m. 20) betaald hebt (terug te vinden op het iTunes-betalingsbewijs dat u automatisch per mail via Apple ontvangt), dan hoeft u vanzelfsprekend niet opnieuw te betalen voor dezelfde inhoud. In de app zelf is dit ingebouwd: indien u betaald heeft, dan kunt u de inhoud terugzetten.

Om dit op probleem op te lossen, doorloopt u het best de volgende stappen (waarbij de eerste stap gewoon een controle is om zeker te zijn dat de aangekochte inhoud niet in de app steekt):

faqimage1

  • De bijkomende unités waarvoor u betaald heb lichten na de aanschaf van de inhoud op. Het volstaat dan om in de applicatie zelf op het scherm met de kaart van Frankrijk één van de volgende 4 foto's aan te klikken: Les Alpes, Le Pont d'Avignon, Les châteaux de la Loire of Les menhirs de Carnac. U kunt dan oefenen met de woordenschat waarvoor u betaald heeft. 

Indien dit niet lukt, zijn er twee mogelijkheden:

  • Het gebeurt dat gebruikers de mogelijkheid om vanuit een applicatie bijkomende oefeningen te kopen, vergrendeld hebben. Om dit te controleren, moet u op uw iPad het volgende doen:
    < Instellingen
    < Algemeen
    < Beperkingen
    < Kopen vanuit apps → Deze knop moet op "I" staan i.p.v. "O".            faqimage2 
  • Heel uitzonderlijk gebeurt het dat er tijdens het downloaden van de gratis app een storing is geweest waardoor het niet mogelijk is om de bijkomende unités te bestellen. Wat u dan hoeft te doen, is de app van uw iPad verwijderen (door enkele seconden op de home-button te drukken en de app aan te tikken bij het kruisje rechtsboven) en opnieuw via de App Store gratis downloaden. Als u dit gedaan heeft, dan moet u in de applicatie zelf naar het scherm "Unités kopen" gaan. U klikt er 1 van de lichtgekleurde foto's aan (Les Alpes, Le Pont d'Avignon, Les châteaux de la Loire of Les menhirs de Carnac). Dan komt u effectief in het aankoopscherm. Rechtsbovenaan in dat scherm vindt u de knop "Terugzetten". Dan wordt de inhoud waarvoor u in het verleden betaald heeft teruggezet. Om de inhoud waarvoor u betaald heeft te kunnen terugzetten, is het belangrijk dat uw iPad met het internet verbonden is: ofwel via een draadloos netwerk, ofwel via 3G. Het downloaden zelf duurt maar enkele seconden. Ook de hoeveelheid data is beperkt (enkele kilobytes).

__________________________________________________________________

Ik heb een tijdje geleden de extra unités aangeschaft. Na het updaten van de app vind ik die extra unités niet meer terug. Wat moet ik doen om ze terug te zetten?

Als u voor versie 1.0 van de app betaald hebt (terug te vinden op het iTunes-betalingsbewijs dat u automatisch per mail via Apple ontvangen hebt), dan hoeft u na de update naar versie 1.1 vanzelfsprekend niet opnieuw te betalen voor dezelfde inhoud. In de applicatie zelf is dit ingebouwd: indien u betaald heeft, dan kunt u de inhoud heel gemakkelijk terugzetten.

 

  1. U opent de app en gaat naar het scherm met de kaart van Frankrijk.
  2. U klikt één van de volgende 4 foto's aan: Les Alpes, Le Pont d'Avignon, Les châteaux de la Loire of Les menhirs de Carnac. U bevestigt dat u de bijkomende inhoud wilt. U komt nu op het volgende scherm terecht:faqimage3
  3. U klikt op de knop terugzetten rechtsbovenaan. De inhoud waarvoor u vroeger betaald heeft wordt nu automatisch teruggezet.

__________________________________________________________________

Ik wil de woordjes beluisteren, maar ik hoor geen geluid. Hoe los ik dit op?

Om dit op probleem op te lossen, doorloopt u het best de volgende stappen:

  • Voor het onderdeel woorden beluisteren moet het geluid op uw iPad ingeschakeld staan (via de volumetoetsen aan de zijkant). Zoniet hoort u de uitspraak van de woorden niet. Op het scherm zelf gebeurt niets.
  • Indien het geluid ingeschakeld is en u hoort niets, dan is er tijdens het downloaden iets verkeerd gegaan. Wat u dan hoeft te doen, is de app van uw iPad verwijderen (door enkele seconden op de home-button te drukken en de app aan te tikken bij het kruisje rechtsboven) en opnieuw via de App Store gratis downloaden. Normaalgezien kunt u dan de woorden beluisteren voor unités 1 t.e.m. 4. De hoofdstukken die u betaald hebt kunt u dan teruzgzetten via de knop "Terugzetten" in het betaalscherm.

__________________________________________________________________

De app start niet op. Hoe los ik dit op?

Om zoveel mogelijk externe storingen uit te sluiten, doorloopt u het best de volgende stappen:

  • Verwijder de app (door enkele seconden op de home-button te drukken en de app aan te tikken bij het kruisje rechtsboven).
  • Start de iPad opnieuw op.
  • Download opnieuw de app via de App Store. Om de app zelf én de bijkomende unités te installeren, is telkens een draadloze internetverbinding nodig. Het downloaden van de bijkomende betalende unités duurt normaal maar enkele seconden, maar het is belangrijk dat de internetverbinding niet gestoord wordt.
  • Het gebeurt dat gebruikers de mogelijkheid om vanuit een applicatie bijkomende oefeningen te kopen, vergrendeld hebben. Om dit te controleren, moet u op uw iPad het volgende doen:
    < Instellingen
    < Algemeen
    < Beperkingen
    < Kopen vanuit apps → Deze knop moet op "I" staan i.p.v. "O".
    faqimage2
  • De hoofdstukken die u betaald hebt kunt u in de app zelf terugzetten via de knop "Terugzetten" in het betaalscherm, maar u moet draadloos met het internet verbonden zijn.

__________________________________________________________________

Hoe kan ik de bijkomende betalende unités downloaden? 

De iPad-app "Woordtrainer En action 5" kun je gratis downloaden via de App Store (iTunes). Om een idee te geven van de mogelijkheden van de app, bevat de gratis versie de woordenschat van de eerste 4 unités (hoofdstukken).

faqimage1Om de bijkomende unités tegen betaling te downloaden moet uw iPad draadloos met het internet verbonden zijn. U moet dus niet opnieuw naar iTunes gaan. Het volstaat om in de applicatie zelf op het scherm met de kaart van Frankrijk één van de volgende 4 foto's aan te klikken: Les Alpes, Le Pont d'Avignon, Les châteaux de la Loire of Les menhirs de Carnac. U krijgt dan een knop te zien ("Koop unités") die u in het aankoopscherm brengt.

Indien dit niet lukt, zijn er twee mogelijkheden:

  • Het gebeurt dat gebruikers de mogelijkheid om vanuit een applicatie bijkomende oefeningen te kopen, vergrendeld hebben. Om dit te controleren, moet u op uw iPad het volgende doen:
    < Instellingen
    < Algemeen
    < Beperkingen
    < Kopen vanuit apps → Deze knop moet op "I" staan i.p.v. "O".
    faqimage2
  • Heel uitzonderlijk gebeurt het dat er tijdens het downloaden van de gratis app een storing is geweest waardoor het niet mogelijk is om de bijkomende unités te bestellen. Wat u dan hoeft te doen, is de app van uw iPad verwijderen (door enkele seconden op de home-button te drukken en de app aan te tikken bij het kruisje rechtsboven) en opnieuw via de App Store gratis downloaden. Als u dit gedaan heeft, dan moet u in de applicatie zelf naar het scherm met de kaart van Frankrijk gaan en één van de volgende 4 foto's aanklikken: Les Alpes, Le Pont d'Avignon, Les châteaux de la Loire of Les menhirs de Carnac. U krijgt dan een knop te zien ("Koop unités") die u in het aankoopscherm brengt.

__________________________________________________________________

Ik heb de app gedownload, maar krijg geen icoon. Hoe los ik dit op?

De iPad-app "Woordtrainer En action 5" is herkenbaar aan het volgende icoon op uw iPad:
logo_app_L5_groot
Indien u dit icoon niet op uw iPad terugvindt, dan zijn er drie mogelijkheden:

  • Het icoon staat niet op het hoofdscherm van de iPad, maar op één van de volgende schermen. → Door op het hoofdscherm met een vinger van rechts naar links te bewegen ("schuiven"), komt u op het volgende scherm terecht. Daar vindt u wellicht het icoon.
  • U hebt de app gedownload via iTunes op uw computer, maar nog niet gesynchroniseerd met uw iPad. → U sluit uw iPad aan op uw computer en opent iTunes. U klikt op "iPad van (naam)" in het menu aan de linkerkant van het scherm. U klikt daarna rechtsonderaan op de knop "Synchroniseren" (zie ook screenshot in bijlage). Dit kan enkele minuten duren. Na het synchroniseren staat de app normaalgezien ook op uw iPad.
  • U hebt de app draadloos gedownload zonder een computer te gebruiken. → Er is tijdens het downloaden wellicht iets fout gegaan (bv. draadloze internetverbinding verbroken). Download de app opnieuw via de App Store.

__________________________________________________________________

De app start ondersteboven op mijn iPad en kan niet omgedraaid worden. Hoe los ik dit op?

Versie 1.0 van de iPad-app "Woordtrainer En action 5" bevatte inderdaad deze mini-bug bij het gebruik van de app op een iPad 2 of hoger. Deze bug is intussen rechtgezet in geüpdatete versie 1.1.

__________________________________________________________________

Is de app ook beschikbaar voor Android? 

Met de ontwikkeling van de "Woordtrainers En action 5 en 6" heeft uitgeverij Van In de eerste stappen gezet in de ontwikkeling van applicaties. Onze bedoeling was in de eerste plaats om zelf te leren welke meerwaarde een app kan bieden in het leerproces van kinderen / tieners en wat de impact kan zijn op het klasgebeuren. De ervaringen van leerlingen en leerkrachten willen we dan gebruiken bij de ontwikkeling van nieuwe toekomstige apps. We hebben in functie van onze daarbij gekozen voor het platform dat tot op dit moment het meest gebruikt wordt.

Op dit moment hebben we nog geen plannen om op korte termijn een versie voor een ander platform of een ander device dan de iPad uit te brengen. We wachten immers graag de reactie van de gebruikers ervan af om onze apps nog gebruiksvriendelijker, didactisch beter en motiverender te maken. Daarnaast bekijken we ook hoe we in de toekomst onze uitgaven voor meerdere platformen tegelijk kunnen ontsluiten.

__________________________________________________________________

Onlangs heb ik de iPad-app "Woordtrainer En action 5" gedownload via de App Store. Nadien kocht ik ook alle andere unités. Onlangs heb ik mijn iPad moeten restoren naar de fabrieksinstellingen. Nu merk ik dat ik de aangekochte unités kwijt ben. Het kan toch niet dat ik die weer opnieuw moet aankopen en betalen. Hoe los ik dit op?

Door uw iPad te restoren naar de fabrieksinstellingen wordt de inhoud op uw iPad volledig gewist is. Dit betekent dat zowel de applicatie zelf als de betalende inhoud ervan verwijderd zijn.

U moet de app in eerste instantie opnieuw downloaden. Dit kan gratis via de App Store van Apple (zoeken op "Woordtrainer En action").

Als u dit gedaan heeft, dan moet u in de applicatie zelf naar het scherm "Unités kopen" gaan. U klikt er 1 van de lichtgekleurde gebieden aan. Dan komt u effectief in het aankoopscherm. Rechtsbovenaan in dat scherm vindt u de knop "Terugzetten". Dan wordt de inhoud waarvoor u in het verleden betaald heeft teruggezet. U hoeft vanzelfsprekend niet opnieuw voor te betalen.

__________________________________________________________________

De oplossing voor het probleem dat ik ondervind staat niet op deze pagina. Bij wie kan ik terecht voor hulp? 

Mochten bovenstaande oplossingen niet werken, neem dan zeker met ons contact op via het contactformulier. Onze helpdesk neemt dan zo vlug mogelijk contact met u op om het probleem op te lossen.

__________________________________________________________________