Vak/Gamma Kies een vak Accountancy Biologie Chemie Communicatie Didactiek Economie Geschiedenis Handel - Expeditie - Vervoer Health care Informatica Management en organisatie Marketing & Sales Mens en maatschappij Recht Statistiek Wiskunde Methodes / ReeksenDit is marktonderzoekMarketing voor doenersDistributiekanalen in marketingperspectiefOperationele verkoopBestelinfoWebinar met auteur Liesbeth Huysmans Catalogus 2022-2023 Wat is nieuw in 2022? Aanbod voor graduaatsopleidingen Uitgaven inkijken Jouw boek op maat Digitaal studiemateriaal Contacteer je accountmanager Klantenservice Blijf op de hoogte Home Hoger onderwijs Marketing & Sales Operationele verkoop Delen Operationele verkoop Walter Spruyt - Liesbeth Huysmans - Jorg Spruyt In Operationele verkoop bundelen salescoach en docente Liesbeth Huysmans en salescoach Walter Spruyt hun onderwijs- en praktijkervaring in business-to-business verkoop. De focus ligt op verkoopdomeinen waarbij prospectie een belangrijk onderdeel van de verkoopactiviteit vormt: vertrekt van een wetenschappelijk kader; met tientallen scenario’s en praktijkvoorbeelden in dialoogvorm; vernieuwende inzichten verschillende tips en concreet advies Nieuw in deze editie In deze herziene editie besteden de auteurs extra aandacht aan de impact van digitale marketing en social media op het B-to-B-verkoopproces. Hoe zet je websites en social media in voor het genereren van leads? En hoe gebruik je de social sellingstrategie als aanvulling op de traditionele verkoop? Door de vele marktveranderingen en een toenemende digitalisering is de klassieke verkooppijplijn soms minder van toepassing. Eerder lag het zwaartepunt van het initiatief voor een verkoopgesprek voornamelijk bij de verkoper. Prospecten hadden vaak een latente behoefte die door het initiatief van de verkoper acuut werd. Onder invloed van de sociale media is dat zwaartepunt verschoven. Klanten zijn zich meer bewust van een behoefte en zoeken zelf naar mogelijke oplossingen. Daardoor nemen ze vaker zelf het initiatief om leveranciers te contacteren. In de nieuwe uitgave van Operationele verkoop zoomen de auteurs in op alles wat kan voorafgaan aan dit eerste gesprek met de klant, dus ook ‘social media’, en hoe de verkoper deze efficiënt kan gebruiken in zijn totale aanpak. Operationele verkoop richt zich tot studenten marketing en verkoop, beginnende en ervaren verkopers en salesmanagers. Extra onlinemateriaal oefeningenbundel docentenhandleiding overzicht inhoud bij ieder hoofdstuk Het onlinemateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag uw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be. BEKIJK HET AANBOD Herbekijk het webinar met auteur Liesbeth Huysmans DOORBLADER DE INHOUDSTAFEL VAN DE EDITIE 2020 Kunnen wij je helpen? Een boek op maat in enkele clicks? Met Blend kan je eenvoudig een boek op maat samenstellen. Kies uit hoofdstukken van De Boeck en voeg - als je dat wenst - je eigen lesmateriaal toe. Een boek op maat kan al vanaf 10 exemplaren! Heb je een andere vraag? Wil je een beoordelingsexemplaar of heb je een andere vraag? Onze accountmanagers staan voor je klaar! accountmanager@vanin.be Asella De Vos (alle werkdagen behalve maandag): +32 (0)472 40 39 55Barbara De Schrijver +32 (0)479 86 90 65