Hoe analyseer ik de resultaten van een leerling in Reken Maar! DigiMax?

Waar je “Volgen” eerder tijdens de les gebruikt om leerlingen ‘live’ te volgen tijdens het zelfstandig werk, gebruik je “Analyse” om te kijken naar de resultaten over een langere periode.

Dit kan zowel vanuit het klasoverzicht als voor een individuele leerling. In dit artikel bekijken we de analyse voor een leerling.

Werkwijze:

1 Klik in het linkermenu op het onderdeel "Analyse".

2 Je ziet het klasoverzicht met de verschillende hoofdcategorieën.

Klik rechts bovenin op de filter “Alle kinderen” en selecteer de naam van een leerling.

 

3 Je ziet het overzicht van de verschillende hoofdcategorieën met een algemeen resultaat.

Het algemeen resultaat geeft je al meteen een eerste indruk over hoe de leerling gescoord heeft per onderdeel.

 

4 Klik op een onderdeel om de score in detail te bekijken.

Het systeem toont voor zowel de leerkracht als de leerling welke hoofddoelen behaald zijn en welke nog niet. Voor de leerlingen geven we de beheersing van hoofddoelen weer via medailles.
Beheerst de leering een doel op het allerhoogste niveau (Zeer Goed) dan toont het systeem een gouden medaille. Voor de niveaus Goed en Voldoende worden respectievelijk een zilveren en bronzen medaille uitgereikt.

 

5 Klik op een hoofddoel om de score in detail te bekijken.

 

  • Je ziet hoe vaak dit doel als taak is ingeoefend. In dit voorbeeld twee maal.
  • De meest recente taak staat bovenaan.
  • Je ziet het type taak. In dit voorbeeld een tempotaak en een peiltaak.
  • Je ziet welke taak is afgewerkt en op welke datum. In dit voorbeeld 1 taak op 11 januari.
  • Je ziet de behaalde scores in kleur.
  • Je kunt de details van de taken openen via de link die leidt naar een nieuw venster “Volgen“ en daar een eigen taak klaarzetten om dit doel extra in te oefenen.

6 Om terug te keren naar het overzichtsvenster klik je op "< Hoofddoelen", "< Onderdelen" en daarna selecteer je een andere leerling.

Tip van het Bingelteam

De score geeft altijd het actuele resultaat van de leerling op het betreffende doel weer. Omdat we geen medailles afnemen van leerlingen kan de actuele score een lager niveau aangeven dan de bijbehorende medaille!