Slimme marketing

Naar datagedreven succes voor ondernemingen

 

📖 Verschijnt in juli 2025

Slimme marketing. Naar datagedreven succes voor ondernemingen

In Slimme marketing begeleiden onze auteurs jou richting een succesvolle en datagedreven marketingstrategie. Een nieuw must-have marketingboek boordevol actuele cases en tools.

 

Praktische handleiding voor het creëren van een succesvolle data-driven marketingstrategie

Concrete ondersteuning voor zowel studenten als professionals

Focus op Belgische context

Aandacht voor toekomstige trends en innovaties, zoals AI, Big Data en Machine Learning

Bekijk de voorlopige inhoudstafel
Bekijk het voorlopige voorbeeldhoofdstuk

Podcast

Beluister de podcast rond ‘Slimme marketing’ waarin coauteur Wannes Heirman aanschuift bij onze uitgever om toelichting te geven over hoe ondernemers data kunnen gebruiken om slimme, winstgevende beslissingen te nemen.

Ook voor professionals

 

De auteurs van Slimme marketing hebben meer dan veertig ambitieuze marketeers en ondernemers geïnterviewd, die elk op hun eigen manier slimme marketingprincipes succesvol toepassen. Hun waardevolle inzichten worden aan het einde van elk hoofdstuk samengevat in een motiverende slotcase. Laat je inspireren door Belgische toppers zoals Gimber, Tarte à moi en vele anderen.

 

De auteurs reiken met deze praktische uitgave handvaten aan voor zowel studenten als professionals voor het nemen van gefundeerde marketingbeslissingen. Aan de hand van reële praktijkvoorbeelden schetst het boek een beeld van de immense kansen die datagedreven marketing biedt.

 

Daarnaast kan je met de oefeningen aan het einde van elk hoofdstuk je kennis testen en ervoor zorgen dat je de belangrijkste concepten en inzichten volledig beheerst.

Eindelijk een marketingboek dat data vertaalt naar doen: helder, haalbaar en helemaal van deze tijd. Dit boek bewijst dat datagedreven werken perfect past bij de realiteit van elke ondernemer.

Frederik Picard

marketingdocent, onderzoeker en auteur van het BAM-marketingboek van het jaar

Toegankelijk, herkenbaar en meteen toepasbaar. Een must-read als je mee wil zijn in de snel veranderende wereld van (digitale) marketing en datagedreven strategie. De Vlaamse en Nederlandse cases zijn een absolute meerwaarde voor elke KMO en marketeer. Het triggert om meteen zelf aan de slag te gaan!

Jesse Peeters

marketingmanager bij Juvah

Kmo’s en bedrijven uit de Lage Landen inspireerden ons met hun innovatieve marketingstrategie. Hun ervaringen vormen de basis van Slimme Marketing - een praktisch en toekomstgericht boek.

Auteurs Wannes Heirman & Michel Walrave

Ons doel is om studenten en professionals te inspireren, en te ondersteunen in hun datagedreven marketingambities.

Auteurs Wannes Heirman & Michel Walrave

Ontdek meer!

Praktisch

Aan de hand van reële praktijkvoorbeelden schetst het boek een beeld van de immense kansen die datagedreven marketing biedt.

Inspirerende getuigenissen van lokale ondernemers

De auteurs hebben meer dan veertig ambitieuze marketeers en ondernemers geïnterviewd, die elk op hun eigen manier slimme marketingprincipes succesvol toepassen. Hun waardevolle inzichten worden aan het einde van elk hoofdstuk samengevat in een motiverende slotcase. Laat je inspireren door Belgische toppers zoals X²O, Schoenen Torfs en ANNA Pops.

Oefeningen

Ten slotte kan je met de oefeningen aan het einde van elk hoofdstuk testen of je de belangrijkste concepten en inzichten goed begrepen hebt.

Over deze editie

Over deze uitgave

In juli 2025 verschijnt de eerste editie van dit boek.

Een vraag over deze uitgave?

Inhoud

Bekijk hier alvast de inhoudstafel.

Naar de inhoudstafel

Extra's op mijnstudiemateriaal.be

Het online lesmateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag jouw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be.

Handleiding voor docenten

PowerPoint-presentatie voor docenten

De auteurs

Wannes Heirman

Wannes Heirman is docent Data-driven Marketing en Onderzoeksvaardigheden aan de AP Hogeschool Antwerpen en gastprofessor aan de Universiteit Antwerpen. Hij publiceerde meer dan dertig wetenschappelijke artikels omtrent de impact van digitalisering. Daarnaast heeft hij verschillende onderzoeksprojecten geleid met de focus op de digitale transformatie bij kmo's. Tijdens deze projecten werkte hij vaak samen met ondernemers om de rol van digitalisering in bedrijfsvoering te onderzoeken.

Michel Walrave

Michel Walrave is als hoogleraar Digitale Media & Privacy verbonden aan het departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Hij voert er onderzoek naar het vrijgeven van persoonsdata en privacy in de communicatie tussen consumenten en bedrijven, en in interpersoonlijke communicatie. Daarnaast bestudeert hij de impact van gepersonaliseerde digitale marketing. Na het afronden van zijn doctoraat publiceerde hij als (co-)auteur zo'n 125 wetenschappelijke artikels en werkte hij mee aan twintig boeken.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Kijk op onze contactpagina op welke manier we jou het best kunnen helpen.