Van idee naar plan
Ondernemen in de praktijk, van idee tot businessplan

Van idee naar plan
Van idee naar plan is het tweede boek in de trilogie Ondernemen in de praktijk. Dit boek helpt je om een haalbaar businessidee tot in de puntjes om te zetten in een volwaardig businessplan.
Het tweede boek in de trilogie 'Ondernemen in de praktijk'.
Voor toekomstige en huidige ondernemers.
Stapsgewijs opgebouwd.

Ondernemen in de praktijk
Ondernemen is leerrijk en kan veel voldoening geven. Helaas zijn er ook redenen waarom ondernemen moeilijk is en waarom veel startende ondernemingen falen. Gelukkig is er een goede remedie om veel van deze onzekerheden weg te werken: een goed uitgewerkt businessplan is de ultieme voorbereiding voor elke onderneming. Van idee naar plan helpt je om dit businessplan tot in de puntjes op te stellen.
Een businessplan helpt je om een duidelijke strategie uit te werken, met concrete doelen en manieren om je voortgang te meten. Je denkt niet alleen na over een goede start, maar ook over toekomstige groei. Zo blijft het plan een waardevol intern document, ook na de lancering.
Daarnaast is een businessplan essentieel voor extern gebruik: om investeerders, banken, medeoprichters, leveranciers en klanten te overtuigen. Het toont dat je je idee serieus neemt en klaar bent voor de uitdagingen, wat vertrouwen wekt bij potentiële partners.
Van idee naar plan is geschreven voor toekomstige en huidige ondernemers die hun kennis willen verdiepen en een idee verder willen uitwerken in een overtuigend plan. Daarnaast kan dit boek dienen als handboek in het hoger onderwijs voor vakken rond ondernemerschap, voor workshops, of voor businesscases.
Ontdek meer!
De auteurs
Ook interessant voor jou?
Een vraag over ons aanbod?
