Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg tijdens het inloggen op Bingel?

Foutmelding "Er is geen account gekoppeld aan het opgegeven e-mailadres"

Bij het aanmelden krijg je de fout dat er geen account is gekoppeld aan het emailadres dat je ingeeft.

 

 

Mogelijke oplossingen:

  • Is dit de eerste keer dat je aanmeldt? Mogelijks heb je je account nog niet geactiveerd. Daarvoor heb je een eenmalige activatiecode nodig. Die ontvang je van je schoolbeheerder.
  • Je typte een foutje in je gebruikersnaam.
  • De schoolbeheerder heeft je account verwijderd omdat je niet meer actief bent op school.

Belangrijk

Je hebt maar één account nodig voor Bingel. Als je al een account hebt en je bent je login vergeten, contacteer dan eerst je schoolbeheerder.

Foutmelding "Omwille van veiligheidsredenen is je account tijdelijk geblokkeerd"

Omwille van veiligheidsredenen wordt een account na 10 opeenvolgende mislukte aanmeldpogingen tijdelijk geblokkeerd.

 

 

  • Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw paswoord aan.
  • Ben je je gebruikersnaam vergeten? Contacteer je schoolbeheerder.

 

Na een pauze van 5 minuten kun je je opnieuw aanmelden.

Foutmelding "Ongeldig e-mailadres"

Bij het aanmelden krijg je de fout dat het e-mailadres ongeldig is.

 

 

  • Is de gebruikersnaam correct gespeld?
  • Staat er een apenstaartje: @?
  • Staat er een punt voor de extensie: telenet.be / gmail.com … ?
  • In het e-mailadres mogen geen spaties voorkomen.

 

Ben je je login vergeten? Contacteer dan eerst je schoolbeheerder.

Foutmelding "Ongeldig wachtwoord"

Bij het aanmelden krijg je de fout dat het wachtwoord ongeldig is.

 

 

  • Je wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
  • In je wachtwoord mogen geen spaties voorkomen.
  • Staat de CAPS LOCK toets uit?
  • Staat de NUM LOCK toets aan?

 

Ben je je wachtwoord vergeten? Kies dan een ander wachtwoord.

Tip van het Bingelteam

Je kunt je wachtwoord bekijken door op de knop met het oogje te klikken. Let op dat er niemand meekijkt.

Foutmelding "Wachtwoord betrokken bij een datalek"

Om te kunnen Bingelen, moet een leerling schoolcode, klas, klasnummer en wachtwoord ingeven.

 

 

Wanneer de leerling aanmeldt met Safari op een iPad waarbij het wachtwoord wordt bewaard in de iCloud sleutelhanger, wordt er mogelijks een melding getoond dat het wachtwoord betrokken is bij een datalek en aangepast moet worden op de website.

 

 

De reden van deze melding is dat het wachtwoord te eenvoudig is (en dus niet dat het echt betrokken is bij een datalek). Apple wil gebruikers met eenvoudige wachtwoorden sensibiliseren.

 

Mogelijke oplossingen:

  • Klik op “Nu niet” en werk gewoon verder.
  • Installeer en gebruik een andere browser zoals Chrome of Firefox (i.p.v. Safari).
  • Installeer en gebruik Bingel Raket voor leerlingen (i.p.v. een browser).
  • Indien je het veiliger vindt om met een moeilijker wachtwoord aan te melden, kun je de school vragen om dit aan te passen.