Auteur worden bij VAN IN? Dat kan!

Krijg de kans om bij te dragen aan kwaliteitsvol studiemateriaal voor het hoger onderwijs

Wat betekent auteur worden bij VAN IN?

 

Heb je een idee voor een handboek voor het hoger onderwijs? Of heb je (nog) geen idee, maar wil je graag meewerken aan een (nieuwe) uitgave? Word dan auteur bij VAN IN! 

 

Je mag rekenen op ondersteuning van idee tot boek dankzij ons ervaren team dat staat op een stevige fundering van kwaliteit, authenticiteit en vertrouwen. Bovendien krijg je de kans om bij te dragen aan kwaliteitsvol studiemateriaal voor het hoger onderwijs.

Welke ondersteuning krijg je?

De uitgever

De uitgever is je aanspreekpunt en contactpersoon gedurende de hele samenwerking met VAN IN. Hij of zij zorgt voor de algemene opvolging van jouw project.

De uitgever geeft je advies rond het concept van je boek, de structuur, lay-out, opbouw en inhoud. Kortom: alles om van jouw boek de allerbeste uitgave uit te geven.

Maak kennis met onze uitgevers

De uitgeefcoördinator

De uitgeefcoördinator bewaakt samen met jou en de uitgever het afgesproken concept.

De uitgeefcoördinator volgt met jou alle praktische zaken op qua timing van het handboek.

De uitgeefcoördinator zorgt voor de coördinatie en communicatie met de auteur, zetter en (eind)redactie.

De (eind)redacteur en zetter

De (eind)redacteur zorgt ervoor dat alle foutjes uit het boek worden gehaald en dat het taalgebruik en de stijl uniform worden doorgetrokken in je teksten.

De zetter giet jouw teksten in de lay-out die je met de uitgever hebt uitgekozen.

Marketing en sales

Zodra het schrijf- en productieproces starten, gaan onze marketing- en salesmensen ook aan de slag. Ze zorgen ervoor dat iedereen die het moet weten, op de hoogte wordt gebracht van het te verschijnen nieuwe boek.

De marketeers zorgen voor de coördinatie en uitvoering van online en offline acties om het nieuwe boek te promoten.

Via persoonlijke gesprekken en boekentafels die op de hogescholen worden georganiseerd zorgen de marketing- en salesmensen ervoor dat docenten het nieuwe boek te zien krijgen.

Maak kennis met ons promoteam

De educatief consulent

Bijna gelijktijdig gaat ook onze educatief consulent met je boek aan de slag. Ze gaat na voor wie het nieuwe boek geschikt is en gaat het voorstellen bij zo veel mogelijk relevante docenten.

Maak kennis met onze educatief consulent

Hoe ziet het hele proces eruit?

Conceptfase

In de conceptfase zit je met de uitgever en eventuele andere auteurs samen om het concept van je boek te finetunen. Ook worden het formaat en de look & feel bepaald.

Er wordt een haalbare timing voor de productie van het boek opgesteld, evenals een commercieel plan om het te promoten.

De marketeers starten ondertussen een marktonderzoek om het nieuwe project de beste kansen tot slagen te geven.

Schrijffase

In de schrijffase is het de beurt aan de auteur. De uitgeefcoördinator bezorgt de nodige richtlijnen om een zo vlot mogelijk schrijfproces te garanderen.

De uitgever en uitgeefcoördinator geven regelmatig tussentijdse feedback over de geschreven teksten.

Daarna krijgt de auteur de tekst een eerste keer te zien in de voorgestelde lay-out. Spannend!

Het boek gaat in druk. Daarna rekenen we enkele weken tot het boek bij de klant terechtkomt.

Promotiefase

In de promotiefase zorgen we ervoor dat de wereld (of toch zeker Vlaanderen) weet dat jouw boek bestaat. Deze langetermijnfase omvat verschillende online en offline acties en uitingen, zoals LinkedIn-posts en gerichte mailings.

De educatief consulent en salesmensen voeren gesprekken met docenten en nemen het boek mee naar boekentafels, en sturen gericht promotie-exemplaren op.

Wees gerust: ook op de lange termijn blijven de marketeers je nieuwe boek promoten.

Hoe kom ik in contact?

Ben je na alle bovenstaande informatie overtuigd om met ons in zee te gaan? Of heb je nog vragen die je ons graag wilt stellen? Neem dan contact op met de uitgevers of vul onderstaand formulier in. We ontmoeten elkaar (hopelijk) snel! 

Contactinformatie van de uitgevers
Contactformulier