Slimme marketing

Naar datagedreven succes voor ondernemingen

Blijf op de hoogte

Slimme marketing. Naar datagedreven succes voor ondernemingen

In Slimme marketing begeleiden onze auteurs jou richting een succesvolle en datagedreven marketingstrategie.

 

Onze auteurs reiken met deze praktische uitgave handvaten aan voor zowel studenten als professionals voor het nemen van gefundeerde marketingbeslissingen. Een nieuw must-have marketingboek boordevol actuele cases en tools.

 

Een praktische handleiding voor het creëren van een succesvolle datagedreven marketingstrategie

Concrete ondersteuning voor zowel student als professional

Focus op Belgische context

Aandacht voor toekomstige trends en innovaties zoals AI en machine learning

Een krachtige samenwerking tussen AP Hogeschool en Universiteit Antwerpen

Bekijk de voorlopige inhoudstafel

Een praktisch must-have marketingboek boordevol actuele cases en tools

Praktisch

Aan de hand van reële praktijkvoorbeelden schetst het boek een beeld van de immense kansen die datagedreven marketing biedt.

Inspirerende getuigenissen van lokale ondernemers

Onze auteurs interviewden meer dan veertig ambitieuze marketeers en ondernemers die elk op een effectieve manier verschillende principes van slimme marketing toepassen. Hun bevindingen worden op het einde van elk hoofdstuk samengevat in een inspirerende slotcase.

Oefeningen

Ten slotte kan je met de oefeningen aan het einde van elk hoofdstuk testen of je de belangrijkste concepten en inzichten goed begrepen hebt.

Jouw KMO in de spotlight!

 

Inspireer anderen met jouw ervaring in datagedreven marketing. Onze auteurs willen jouw verhaal horen en misschien zelfs als case opnemen in onze nieuwe uitgave.

Deel je graag jouw ervaring? Neem contact met ons op en we gaan samen op zoek naar een passend moment.

Laat hier je gegevens achter

Over deze editie

Wanneer verschijnt het boek?

In april 2025 verschijnt de eerste editie van dit boek.

Een vraag over deze uitgave?

Inhoudsopgave

Bekijk hier alvast de (voorlopige) inhoudsopgave.

Naar de voorlopige inhoudsopgave

De auteurs

Wannes Heirman

Wannes Heirman is docent data-driven marketing en onderzoeksvaardigheden aan de AP Hogeschool Antwerpen en gastprofessor aan de Universiteit Antwerpen. Hij publiceerde meer dan 30 wetenschappelijke artikels omtrent de impact van digitalisering in internationale wetenschappelijke tijdschriften. Daarnaast heeft hij verschillende onderzoeksprojecten geleid met een focus op digitale transformatie bij KMO's. Tijdens deze projecten werkte hij vaak samen met ondernemers om de rol van digitalisering in bedrijfsvoering te onderzoeken. Sinds het behalen van zijn doctoraat in 2014 heeft hij een sterke interesse ontwikkeld in de impact van data op marketing en de digitale transformatie van KMO's.

Michel Walrave

Michel Walrave is als gewoon hoogleraar digitale media en privacy verbonden aan het departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Hij voert er onderzoek over het vrijgeven van persoonsgegevens en privacy in de communicatie tussen consumenten en bedrijven en in interpersoonlijke communicatie. Daarnaast bestudeert hij de impact van gepersonaliseerde digitale marketing. Na het afronden van zijn doctoraat in 1999 over interactieve marketing en privacy, publiceerde hij als (co-)auteur zo'n 125 wetenschappelijke artikels en werkte hij mee aan 20 boeken als auteur of editor. Aan de Universiteit Antwerpen doceert hij onder meer digitale media marketing.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Stel jouw vraag of maak een afspraak met je accountmanager. We helpen je graag verder!