Reken Maar! DigiMax

Reken Maar! is vanaf nu ook in een andere vorm beschikbaar. Geef les met de digitale invalshoek als basis, met het juiste evenwicht tussen digitaal en papier.

 

Reken Maar! Basis digitaal wordt Reken Maar! DigiMax.

 

  • Leerjaar 5 beschikbaar vanaf schooljaar 2024-2025
  • Leerjaar 6 beschikbaar vanaf schooljaar 2025-2026
Interesse? Laat hier je gegevens achter

Schrijf je in voor een digitale ontdekkingsreis doorheen Reken Maar! DigiMax

 

Wil jij graag weten hoe je concreet aan de slag kan met Reken Maar! DigiMax? Je ontdekt het in onze online sessie! We geven een antwoord op de meest gestelde vragen en je krijgt zelf ook de gelegenheid om vragen te stellen.

Wanneer? Er zijn 2 online momenten:

  • Dinsdag 23 april om 16u15
  • Woensdag 24 april om 13u30

Op welke vragen mag je een antwoord verwachten?

  • Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen beide versies van Reken Maar!?
  • Wat heb je nodig om van start te gaan?
  • Hoe verloopt een typische les?
  • Hoe bewaar ik het overzicht als mijn leerlingen digitaal aan het oefenen zijn?
  • Hoe herhaal en evalueer ik de voortgang aan het einde van een blok?
  • Hoe werkt de automatische differentiatie?
Schrijf je in voor het online webinar

Wat is Reken Maar! DigiMax?

Reken Maar! DigiMax staat voor lesgeven met de digitale invalshoek als basis. Het juiste evenwicht tussen digitaal en papier. We werken met dezelfde opbouw als Reken Maar! maar toch anders. Met deze aanpak is er een permanente evaluatie en differentiatie tijdens de les. Waarom zijn wij overtuigd van deze methode?

 

  • Papier en digitaal zijn in balans
  • Automatische differentiatie op maat van elke leerling
  • Directe feedback voor elke leerling
  • Leerkracht kan live resultaten opvolgen en inspringen wanneer nodig
  • Permanente evaluatie tijdens elk lesmoment
  • Betere resultaten voor de klas

In de praktijk

Momenteel zijn er 60 scholen aan de slag met Reken Maar! DigiMax. Een van deze scholen is de Antoniusschool in Sint- Antonius -Zoersel.
Juf Leen van het vijfde leerjaar is echt enthousiast.

 

In haar klas werkt het echt. Zowel zij als haar kinderen vinden rekenen leuker dan voordien. Juf Leen vindt dat ze nu echt differentieert! Bekijk deze video om de werking in de klas te ontdekken.

Vragen? Bekijk de FAQ's

Werkwijze Reken Maar! DigiMax

Hoe gebruik je Reken Maar! DigiMax in de klas? De leerlingen maken oefeningen op hun niveau over de net geziene leerstof maar ook over de leerstof die ze reeds in vorige lessen geleerd hebben. Na de klassikale instructie werken ze meestal zelfstandig, ze moeten niet wachten op de andere leerlingen en ze krijgen gedifferentieerde oefeningen.

 

Leerlingen werken op hun laptop/computer wanneer het relevant is. Als leerkracht kan je live de resultaten opvolgen en bijsturen daar waar nodig. Leerlingen werken nog steeds in hun papieren boekje. Voor voldoende ruimte op de bank hebben we dit horizontaal gemaakt.

 

Alle leerlingen hebben succeservaringen aangezien de oefeningen zich aanpassen aan hun niveau, maar tegelijkertijd worden ook alle leerlingen uitgedaagd omdat het systeem hun niveau telkens een stapje hoger tilt. Zo bereik je een mooie balans tussen succeservaringen en uitdagingen.

Mijn klas start elke dag enthousiast aan de rekenles sinds ik werk met Reken Maar Digitaal! Ik heb ook meer inzicht in de vorderingen van de leerlingen tijdens de les.

Juf Sara, VBS Don Bosco, Groot-Bijgaarden

Reken Maar! Basis digitaal is werkelijk een andere manier van lesgeven. De leerlingen en de leerkracht krijgen onmiddellijke feedback. Bovendien hebben zowel de leerkracht als de leerling ten allen tijde zicht op de groei van de leerling. Alle leerlingen hebben succeservaringen aangezien de oefeningen zich aanpassen aan hun niveau, maar tegelijkertijd worden ook alle leerlingen uitgedaagd aangezien het systeem hun niveau telkens dat stapje verder tilt. Een mooie balans tussen succeservaringen en uitdagingen wordt op die manier bereikt.

Juf Nathalie, Sint Paulus Harelbeke

Het is een heel leuke manier van werken zowel voor leerlingen als voor de leerkracht. De leerlingen werken zelfstandig, moeten bijna nooit wachten op de anderen en zijn ze klaar krijgen ze gedifferentieerde oefeningen op maat. De leerlingen kijken nu uit naar de lessen wiskunde omdat er zo veel afwisseling inzit.

Juf Laura, dorpsschool Kester

Wil je graag meer weten over Reken Maar! DigiMax?