Knooppunt migratie

Vanaf 15 juli 2021 kun je Knooppunt niet meer gebruiken. We zorgen er natuurlijk voor dat je je digitaal lesmateriaal nog steeds kunt gebruiken via diddit of mijnlesmateriaal.be. Hieronder vind je de veelgestelde vragen over deze migratie.

1. Wanneer wordt Knooppunt stopgezet? 

Knooppunt sluit op donderdag 15 juli 2021 en wordt vervangen door een directe en gemakkelijke manier van inloggen op de leerplatformen van VAN IN: diddit en de nieuwe platformen ‘mijnlesmateriaal.be’ en 'mijnstudiemateriaal.be' (voor Hoger onderwijs).  

2. Kan ik na de stopzetting van Knooppunt nog op diddit of bij het digitale lesmateriaal dat op Knooppunt stond? 

Na de sluiting van Knooppunt worden de logins van de gebruikers, de actieve licenties overgezet naar VAN IN. Het digitale lesmateriaal dat op Knooppunt stond komt op de nieuwe VAN IN–platformen 'mijnlesmateriaal.be' en 'mijnstudiemateriaal.be' (voor Hoger onderwijs). Enkel in de periode tussen donderdag 15 juli en maandag 2 augustus 2021 kan je niet op diddit of bij het digitaal lesmateriaal dat op Knooppunt stond. Vanaf 2 augustus kan je terug op diddit of op 'mijnlesmateriaal.be' of op 'mijnstudiemateriaal.be' (voor Hoger onderwijs).

Geen zorgen: als je licentie nog actief is, blijven je digitale leermiddelen toegankelijk. 

3. Wat gebeurt er met mijn licenties voor een vak op diddit of voor het digitaal lesmateriaal op Knooppunt? 

Alle licenties die gelinkt zijn aan je login (je e-mailadres of je gelinkte account aan Smartschool) blijven behouden.  

4. Hoe moet ik na 2 augustus 2021 inloggen voor diddit of digitaal lesmateriaal? 

  • Onthoud zeker je login, dus het e-mailadres waarmee je op Knooppunt.net steeds inlogde. Dit is zeer belangrijk omdat je actieve licenties op diddit, mijnlesmateriaal.be en mijnstudiemateriaal.be ook aan je e-mailadres gelinkt blijven.    
  • Bij je eerste aanmelding na 1 augustus op diddit, mijnlesmateriaal.be of mijnstudiemateriaal.be (voor Hoger onderwijs), zal je een nieuw wachtwoord moeten ingeven en dit verbinden met je login. Gebruik hiervoor de functie ‘Wachtwoord vergeten?’. Om privacyredenen kan je wachtwoord immers niet mee overgezet worden. Was je Knooppunt-account gekoppeld aan een Smartschool-account? In dat geval kan je blijven inloggen met je Smartschool-account en hoef je je wachtwoord niet te veranderen. 

5. Waar moet ik na 2 augustus 2021 inloggen voor diddit of mijn digitaal lesmateriaal dat op Knooppunt stond? 

Je kan vanaf 2 augustus 2021 inloggen ofwel op diddit of op de nieuwe platformen mijnlesmateriaal.be of mijnstudiemateriaal.be (voor Hoger onderwijs), waarop alle digitale leermiddelen komen die vroeger op Knooppunt stonden.      

6. Waar kan ik mijn nieuwe licentie activeren?

  • Informatie over waar je je licentie moet activeren, vind je in je handboek of de e-mail bij de activatiecode.   
  • Je kan voor een vak op diddit de toegang of licentie activeren op diddit.be
  • Voor digitaal lesmateriaal dat niet op diddit staat, en vroeger op Knooppunt te vinden was, activeer je je licentie op de nieuwe platformen mijnlesmateriaal.be of mijnstudiemateriaal.be.  
  • Als de activatiecode in je handboek staat, staat er steeds bij of het een diddit-vak betreft en ga je naar diddit.be. Zo niet ga je naar mijnlesmateriaal.be of voor Hoger onderwijs ga je naar mijnstudiemateriaal.be
  • TypTop gebruikers kunnen direct op TypTop.be of op mijnlesmateriaal.be of op mijnstudiemateriaal.be (voor Hoger onderwijs) een licentie activeren.  

7. Waar kan ik me als nieuwe gebruiker registeren?

Je kan je zowel op diddit.be als op mijnlesmateriaal.be of op mijnstudiemateriaal.be (voor Hoger onderwijs) als nieuwe gebruiker registeren.  

8. Wat gebeurt er met mijn bordboeken en mijn eigen toevoegingen aan de bordboeken? 

De VAN IN–bordboeken blijven toegankelijk op diddit, mijnlesmateriaal.be en op mijnstudiemateriaal.be. Je eigen toevoegingen (notities, verrijkingen,...) blijven behouden.   

9. Worden mijn offline boeken in de Knooppunt Kiosk app ook overgezet?

VAN IN zal je e-books die je ook offline kan consulteren in de Knooppunt Kiosk app overzetten naar de nieuwe VAN IN Kiosk app.