
Taaltoer – ik lees met hup en aap
De aanvankelijke leesmethode ‘ik lees met hup en aap’ krijgt zijn plek in het doorlopende verhaal van Taaltoer van de oudste kleuters tot het zesde leerjaar.
Daarmee garanderen we de doorgaande leerlijn van het taalonderwijs in de hele basisschool.
Taal

Taaltoer – ik lees met hup en aap blijft de vertrouwde Directe SysteemMethode om kinderen, via het lettergroeplezen, snel en effectief te leren lezen. In functie van de nieuwe minimumdoelen en leerplannen, en op basis van feedback van honderden leerkrachten die met ‘ik lees met hup en aap’ werken, maken we Taaltoer – ik lees met hup en aap nog sterker.
Sterke Directe SysteemMethode om kinderen effectief vlot en vloeiend te leren lezen
Sterke inzet op het kennisrijke curriculum door de thematische link met Wereldwijzer
Meer aandacht voor de taaldomeinen begrijpend lezen, begrijpend luisteren, spreken en schrijven
Uniforme handleiding over de methodes voor de verschillende vakken heen zodat je als leerkracht sneller ingewerkt bent
Wat je zeker moet weten over deze nieuwe methode voor taal
In Taaltoer – ik lees met hup en aap blijven we erg dicht bij de bestaande visie en didactische keuzes voor technisch lezen, schrijven en spellen, maar voeren we een aantal gerichte aanpassingen door gebaseerd op feedback van onze grote gebruikersgroep en impulsen vanuit het beleid (i.e. kennisrijk curriculum, nieuwe minimumdoelen en leerplannen).
Wat blijft behouden?
De Directe SysteemMethode
De visie en didactische keuzes voor schrijven en spelling
Sterke digitale ondersteuning via bordboeken en bordlessen
Wat is er nieuw
Meer horizontale samenhang met de zaakvakken (via onze nieuwe methode Wereldwijzer). Het kennisrijke curriculum en de effectieve didactiek vragen om (voor)kennis van de wereld te gebruiken om de kennis nog verder uit te breiden. Dat resulteert in een grotere woordenschat en begrippenkennis.
Meer aandacht voor de andere taaldomeinen: begrijpend lezen, begrijpend luisteren, spreken en schrijven.
Meer horizontale samenhang met de zaakvakken (via onze nieuwe methode Wereldwijzer). Het kennisrijke curriculum en de effectieve didactiek vragen om (voor)kennis van de wereld te gebruiken om de kennis nog verder uit te breiden. Dat resulteert in een grotere woordenschat en begrippenkennis.
Meer aandacht voor de andere taaldomeinen: begrijpend lezen, begrijpend luisteren, spreken en schrijven.

Laat jouw gegevens achter
Krijg als eerste een update
We werken aan een nieuwe methode en horen graag jouw mening. Wil je op de hoogte blijven en jouw ervaring delen?
Overzicht van de materialen
Tijdwinst voor de leerkracht met de vernieuwde Bingel
Als leerkracht heb je met Bingel alles bij de hand jouw lessen: lesfiches, lesmateriaal, bordboeken… Voor leerlingen is Bingel is dé plek waar automatisch oefenen op je eigen niveau, motivatie en persoonlijke groei samenkomen voor een dynamisch leeravontuur.
Dankzij de waardevolle feedback van leerkrachten weten we welke verbeteringen in Bingel tijd besparen. Zo kun je in de loop van dit schooljaar in Bingel nóg efficiënter werken, zodat je meer tijd overhoudt voor wat echt telt: jouw leerlingen.
1. Minder klikken, sneller waar je moet zijn
2. Alle informatie bij de les op één plek
3. Sneller taken klaarzetten en opvolgen
