Employer branding

In 7 stappen naar een merk dat aantrekt

 

📖 Verschijnt april 2026

Employer branding

In Employer branding laat Tomas Castro zien hoe theorie en praktijk elkaar versterken. Het resultaat is een toegankelijke gids die studenten, marketeers en HR-professionals helpt om met employer branding aan de slag te gaan.

 

Je krijgt een duidelijke, actiegerichte aanpak, aangevuld met inspirerende praktijkcases uit België en Nederland. Bovendien deelt de auteur de inzichten en ervaringen van verschillende experts, zodat je meteen kan leren van wat in de praktijk écht werkt.

Praktisch en toegankelijk: 7 duidelijke stappen naar een sterk merk

Actiegericht: met opdrachten, een audit template en directe toepassing in de praktijk

Onderbouwd: inzichten en best practices van pioniers en experts in employer branding

Wil je van dichtbij meekijken hoe dit boek tot stand komt?

Volg Tomas op LinkedIn voor sneak peeks uit het boek, handige tips & tricks en inspirerende inzichten die je meteen kan toepassen in je eigen organisatie.

In 7 stappen naar een merk dat aantrekt

 

Het vinden van de juiste mensen is vandaag één van de grootste uitdagingen voor bedrijven. Terwijl het tekort aan talent de groei van organisaties afremt, blijft een krachtige troef vaak onbenut: employer branding.

Met dit boek krijg je een helder en praktisch stappenplan om je werkgeversmerk te versterken. Of je nu student bent, HR-professional of marketeer: je vindt hier een concreet kader om employer branding strategisch én hands-on aan te pakken.

  • Gebaseerd op 7 overzichtelijke stappen
  • Boordevol modellen, frameworks en praktijkopdrachten
  • Onderbouwd door inzichten van pioniers zoals Insilencia, Ormit Talent, NMBS, Accent en meer

Welke 7 stappen komen aan bod?

 

Het boek is opgebouwd op basis van 7 concrete stappen:

  • Inleiding
  • Stap 1 – De beslissers aan boord krijgen met een business case
  • Stap 2 – Kiezen wie je wil zijn als werkgever met een employer value proposition
  • Stap 3 – Je verhaal neerschrijven in een employer branding story
  • Stap 4 – Je eigen medewerkers activeren
  • Stap 5 – Naar buiten komen met recruiter marketing & employer branding
  • Stap 6 – Meten is weten én bijsturen
  • Stap 7 – Je employer brand uitdiepen
  • Slotbeschouwing: En dan toch loopt het mis

Ontdek meer!

Over deze editie

In 2026 verschijnt de eerste editie van dit handboek.

Een vraag over deze uitgave?

Extra's op mijnstudiemateriaal.be

Het online lesmateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag jouw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be.

Ondersteunende Powerpointpresentaties voor docenten

De Employer Branding Audit

mijnstudiemateriaal.be

De auteur

Tomas Castro

Tomas is al jaren gebeten door employer branding – niet omdat het hip is, maar omdat het werkt. Tijdens zijn studies onderzocht hij de impact van sociale media, later werkte hij bij delaware en Insilencio voor organisaties als TVH, Elia en NMBS. Vandaag is hij docent aan VIVES Hogeschool, waar hij studenten en professionals begeleidt. Met dit boek wil hij employer branding toegankelijk maken voor iedereen.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Kijk op onze contactpagina op welke manier we jou het best kunnen helpen.