TeleScoop 3 en 4
Ga aan de slag met aardrijkskunde voor graad 2 van de doorstroom- en dubbele finaliteit.
  • Onderzoekend leren staat centraal
  • Sterke structuur en ondersteuning voor de leerling
  • Duidelijke leerlijn naar zelfstandig leren en onderzoeken
  • Boeiende onderzoeken, aansluitend op de leefwereld van de leerling
  • Spiraalsgewijze aanpak: optimaliseren van leerrendement

Telescoop_hybride_beeld
Inhoudsopgaves en thema's van jaar 4

Kom regelmatig eens kijken! Deze leerwerkboeken worden aangevuld en geüpdatetet.

Bekijk thema's van TeleScoop 4 D > (update 6/4)
Bekijk thema's van TeleScoop 4 D/A > (update 16/5)
Bekijk thema's van TeleScoop GO! 4 D > (update 16/5)
Bekijk thema's van TeleScoop GO! 4 D/A >



width=

Daarom kies je voor TeleScoop & TeleScoop GO! in graad 2

TeleScoop  en TeleScoop GO! zetten sterk in op onderzoekend leren, steeds vanuit grote vragen en probleemstellingen met oog voor de leefwereld van jongeren.In de tweede graad ligt de focus op de interactie tussen mens en aarde. De rode draad doorheen TeleScoop is daarom het systeemdenken. Regelmatig onderzoeken we samen met de leerlingen de relaties tussen de verschillende aardse systemen en de menselijke invloeden, gaan we op zoek naar duurzame oplossingen of analyseren we projecten rond duurzaamheid.

Uniek aan TeleScoop is de spiraalsgewijze aanpak: bepaalde leerstof uit de eerste graad wordt door middel van activerende oefeningen herhaald en uitgebreid of verdiept met de nieuwe elementen van de tweede graad. 

 
TeleScoop is een gestructureerde, duidelijke en overzichtelijke methode op maat van de leerlingen.

Leerkracht aardrijkskunde, Sint-Jozefinstituut (Borsbeek)