Waarom focussen op soft skills?
Deadlines respecteren, jezelf flexibel opstellen, omgaan met feedback en kritiek: het zijn maar een paar voorbeelden van zogenaamde soft skills die je als werknemer moét bezitten. Dat vindt elke werkgever. Van de kleinste kmo tot de grootste multinational. En in eender welke sector.

Uit enquêtes blijkt dat werkgevers ervaren dat jongeren die zachte vaardigheden te weinig beheersen. En wat denken de jongeren zelf? Diezelfde studies bewijzen dat ze zichzelf verkeerd inschatten. Zetten ze hun soft skills om in scores, dan geven ze zichzelf vijf keer meer punten dan de score die de werkgevers aan hen geven.

Soft skills. Hard nodig leert studenten en young professionals om hun soft skills aan te pakken en om ze juister in te schatten. Daarmee focust het op kwaliteiten die in opleidingen al te lang links bleven liggen. En verkleint het de kloof tussen jongeren en hun toekomstige werkgevers.

Bekijk de inhoudsopgave van editie 2019

 

asella-de-vos-thumb


Kunnen wij je helpen?

Een boek op maat in enkele clicks?

Met Blend kunt u eenvoudig een boek op maat samenstellen. Kies uit hoofdstukken van De Boeck en voeg - indien u dat wenst - uw eigen lesmateriaal toe. Een boek op maat kan al vanaf 10 exemplaren!

Hebt u een andere vraag?

Wenst u een beoordelingsexemplaar of hebt u een andere vraag? Onze accountmanagers staan voor u klaar!

accountmanager@vanin.be

Asella De Vos (dinsdag tot vrijdag):
+32 (0)472 40 39 55

Kelly Bosschaerts (maandag):
+32 (0)476 80 01 42